Добру економску сарадњу између Србије и Црне Горе треба додатно ојачати и стимулисати бољим инфраструктурним повезивањем две земље, оцењено је на састанку председника Владе Црне Горе Душка Марковића и потпредседника Владе Републике Србије и министра трговине, туризма и телекомуникација Расима Љајића који је у званичној посети Подгорици, на позив министра одрживог развоја и туризма Црне Горе Павла Радуловића.
Говорећи о доброј билатералној сарадњи, посебно у области туризма, на састанку је разговарано и о могућностима заједничког деловања на тржиштима трећих држава.
„Црна Гора је за нас врло значајно тржиште са економског становишта, остварујемо робну размену од преко 700 милиона евра, циљ нам је да достигнемо робну размену из 2008. године када је она премашила једну милијарду евра“, рекао је потпредседник Љајић.
„Да би се то остварило и постигло потребно је да побољшамо путну и железничку инфраструктуру“, рекао је он и додао да у том погледу можемо заједнички да наступамо према Европској унији јер инфрастуктура јесте предуслов да робна размена буде значајно већа него што је сада.
Љајић је казао да је данашња посета наставак успешне државне посете црногорског премијера Душка Марковића Београду и додао да је жеља да се направи читав низ практичних корака који ће ту сардању учинити врло оперативном, практичном и конкретном.
„Надам се да смо у томе у сектору туризма били успешни. Договорили смо читав низ активности у наредним данима почевши од заједничког наступа на трећим тржиштима, учешћа на сајмовима туризма у Пекингу, Шангају и Токију“ казао је Љајић и додао да постоји обостарна заинтересованост за заједничким наступима на тржиштима САД и Ирана. Он је рекао да је Србија спремна да понуди Црној Гори да се отвори заједничко туристичко представништво у Техерану које би било направљено уз финансијску помоћ Ирана.
„Што су тржишта на којима наступамо даља то постоји већа потреба за обједињавањем наше туристичке понуде“, казао је Љајић.
Он је навео да постоји конкретан план сарадња привредних комора Србије и Црне Горе, као и сарадња осам туристичких агенција које уз подршку ресорних министарстава треба да презентују заједничке туристичке производе.