Kompanija Lidl Srbija otvorila je danas 16 prodavnica u 12 gradova širom Srbije, od čega pet u Beogradu.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić istakao je na otvaranju prodavnice lanca Lidl, da ovo nije običan dan i da se ne radi o običnoj prodavnici, jer je ovo dan kada pravimo veliki korak napred ka boljem i kvalitetnijem životu.
„Od trenutka kada je najavljeno da Lidl dolazi u Srbiju koliko puta sam čuo od različitih ljudi da se pravi tolika buka oko obične prodavnice. Ovo nije obična prodavnica, ovo je nešto malo važnije. Zemlja sa takvom ponudom u maloprodaji građanima pruža i izbor da mogu da biraju jeftino, a kvalitetno“, objasnio je on.
Istovremeno, mnogo toga možemo da naučimo od Lidla, posebno u organizaciji rada, logostici i modernom načinu vođenja posla, ne samo trgovisnkih lanaca.
Potpredsednik vlade i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić podsetio je da je prvi novinski tekst o tome da Lidl planira da dođe u Srbiju objavljen 2007. godine, te da se posle 10 godina u Srbiji otvara prvi savremeni diskontni lanac.
“Sada kada je Lidl došao u Srbiju otvorila se nova polemika, a to je šta to znači za srpsku privredu. Pre svega, to znači za naše potrošače zbog veće konkurencije, imaće veću mogućnost izbora, samim tim očekuje se borba među trgovcima za kupce, potrošače tako da moraju nuditi pristupačnije cene i kvalitetniju uslugu”, kazao je Ljajić.
Dolazak Lidla u Srbiju znači, kaže Ljajić, i da će trgovinski lanci morati da ponude i veće plate dobrim radnicima, trgovcima, da ih pridobili za sebe.
Očekuje i da će Lidl sa sada zaposlenih 1. 500 radnika doprineti modernizaciji trgovinske mreže u Srbiji i ističe da je dolazak Lidl-a dokaz da su reforme koje je Vlada Srbije sprovodila dale i daju rezultate, te da je to najbolja potvrda da je srpsko tržište najperspektivnije u regionu.
Naveo je i da je to signal i za druge trgovinske lance da dođu u Srbiju.
Generalni direktor Lidl Srbija Tomislav Šapina kazao je da je taj tržišni lanac jednostavniji, bolji i povoljniji i dodao da veruje da će uspeti da odgovore na potrebe potrošača u Srbiji.
Gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić je izjavio da će do kraja godine u prestonici Srbije biti otvorena i šesta, budući da je danas otvoreno pet, dok će sledeće godine glavni grad imati sedam Lidl prodavnica.
Ambasador Nemačke u Srbiji Tomas Šib istakao je da je Lidl dobar primer za šta se nemačke firme zalažu u Srbiji, što je održiv i promišljen pristup poslovanja.
On je dodao da u Srbiji posluje 400 nemačkih kompanija u kojima radi 50.000 ljudi, a da su od 2000. godine investirale u Srbiji dve milijarde evra.
Potrošačima je na raspolaganju 1.500 brendova, a od toga čak 350 iz domaće proizvodnje.
Vrata ovog trgovinskog lanca osim u Beogradu biće otvorena i u Boru, Kragujevcu, Nišu, Leskovcu, Smederevu, Subotici, Somboru, Užicu, Šapcu, Novom Sadu i Zrenjaninu.
Do kraja godine, najavili su nadležni iz ove kompanije, biće otvoreno još sedam Lidl radnji – u Vršcu, Inđiji, Pančevu, Kikindi, Kruševcu, Jagodini i na još jednoj lokaciji u glavnom gradu.