Унапредити систем заштите потрошача у Србији

Министар спољне и унутрашње трговине и телекомуникација Расим Љајић изјавио је да је потребно унапредити систем заштите потрошача у нашој земљи и да би из закона требало избацити решења неприменљива у пракси.

На округлом столу „Ка европском нивоу заштите потрошача у Србији“ одржаном у Медија центру у Београду, Љајић је навео да је то потребно, пре свега, због самих потрошача и зато што је то важан сегмент укупног развоја трговине и тржишне економије у Србији, а не само због ЕУ.

Министар је навео да је Закон о заштити потрошача добар и да садржи европске стандарде, али да се показало да су неке ствари неприменљиве у нашим условима и да не би требало да на њима „слепо инсистирамо“, због чега би закон требало даље мењати.

Љајић је нагласио да је невладин сектор доста допринео да проблеми у том сектору постану видљивији и да је важно да те организације наставе успешно да сарађују са државом.

Он је казао да би требало размотрити да ли је боље основати посебну комисију за заштиту потрошача или једну комисију за заштиту конкуренције и потрошача.

Председник Националне организације потрошача Србије Горан Паповић је истакао да још не постоји Центар за трговину, који није ни требало да стоји у Закону.

Директор Комитета правника за људска права Милан Антонијевић је казао да је то тело направило концепт заштите угрожених потрошача, имајући у виду обавезе посебне заштите које су предвиђене законом.

Он је објавио почетак рада Партнерства за рањиве потрошаче који су склопили Центар за европске политике, Национална организација за заштиту потрошача и Комитет правника за људска права.

Округли сто је одржан у оквиру пројекта „Заштита потрошача у Србији – ка европском нивоу заштите“, који реализује Центар за европске политике, уз подршку Европског фонда за Балкан.