Циљ нам је да Србија постане регионални центар за кинеске инвестиције

Потпредседник Владе и министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић изјавио је данас да је циљ да Београд и Србија постану регионални центар за кинеске инвестиције и кинеске компаније у овом делу Европе.

Министар је на отварању Међународног сајма кинеских произвођача ,,2017 Zhejiang Export Fair Serbia“ у Београду, рекао да је Београд сада стао уз велике градове као што су Берлин, Москва и Лондон, у којима се одржани сајмови кинеских произвођача и компанија.

Циљ нам је да Србија постане регионални центар за кинеске инвестиције

Према његовим речима, сајам је доказ да стратешки споразум Србије и Кине није ,,мртво слово на папиру“ и да се сарадња проширује и на привреду и на компаније.

Љајић је рекао да очекује да ће овај сајам допринети и повећању робне размене и директном контакту кинеских и српских привредника.

,,Србија увози 1,6 милијарди долара робе из Кине, а од тога се 51 одсто увезе из трећих земаља, иако се ради о кинеској роби“, изјавио је Љајић и додао да очекује да ће сајам допринети директним контактима компанија.

Он је рекао да се из Србије у Кину извози за 25 милиона долара, по подацима Србије, а према подацима Кине за 180 милиона долара.

,,Питање је где је та разлика. Српска роба се увози у Кину из трећих земаља“, рекао је он и додао да је сајам зато важан и верује да ће се неки од излагача одлучити да производе у Србији.

Представник одељења за спољну трговину провинције Zhejiang Zhang Qianjiang рекао је да је циљ сајма да се још више унапреде односи Србије и те провинције.

Истакао је да је трговина те провинције и Србије прошле године износила 124 милиона долара, од чега је извоз у Србију 120 милиона

Највише се, како је рекао, извози машине, лака индустрија, ствари за домаћинство, текстил и тешка индустрија.

Додао је да ће на сајму, који се ове године први пут организује у Србији, посетиоцима бити представљени најсавременији производи из области грађевинских материјала, намештаја, кућних апарата, расвете и декорације.

На сајму, који ће трајати до 20. маја се представља више од 60 компанија из кинеске провинције Zhejiang.
Домаћин сајма је Одељење за спољну трговину провинције Zhejiang, један од спонзора Белмакс центар из Београда, а манифестацију су подржали Министарство трговине, туризма и телекомуникација Србије, Привредна комора Србије и амбасада Кине у Србији.