Државни секретар Министарства трговине, туризма и телекомуникација Весна Ковач рекла је, данас у Београду, на додели E-Trustmark сертификата да се у доба у којем живимо не поставља питање да ли ћемо примењивати нове стандарде у области електронске трговине односно да ли ћемо уводити неке нове односе према потрошачима и унапређивати наше пословање.
Она је казала да је основна препрека електронске трговине у Србији неповерење које постоји, али код малих и средњих предузећа присутна неинформисаност, неспремност на едукацију, као и пасивност у отварању нових маркетинг канала.
Додели ознаке поверења у електронској трговини (E-Trustmark) коју је добило 35 малих и средњих предузећа и предузетника у Србији присуствовао је и заменик шефа Делегације ЕУ у Србији Оскар Бенедикт.
Бенедикт је указао да е-трговина расте у ЕУ, додајући да у Унији свакодневно 350 милиона људи користи Интернет, али само 15 одсто грађана купује робу из иностранства преко Интернета.
Према његовим речима ЕУ подстиче посебно мала и средња предузећа за прекограничну продају робе.
ЕУ, како је пренео, ради на превазилажењу препрека у е-трговини, као и подстицању поверења код потрошача.
Е-Сертификати су додељени у оквиру актвности пројекта Развој електронског пословања који финансира ЕУ из претприступних ИПА фондова.
Пројекат се реализује у сарадњи са Министарством трговине, туризма и телекомуникација и Министарством привреде Републике Србије, а додела ознаке поверења представља иницијативу за увођење E-Trustmark принципа и пракси у пословну заједницу Србије.
Предузећа и предузетници којима је додељена ова ознака поверења доказали су да пружају јасне информације о својој компанији, послују у складу са законом, пружају јасне, тачне и детаљне информације о својим производима/услугама и процесу куповине, информишу потрошаче о њиховим правима која се односе на рекламацију и одустанак од уговора о куповини.
Ознака поверења у електронској трговини коју додељује пројекат Развој електронског пословања важиће од јуна 2016. до новембра 2017. године.
Европска комисија покренула је 3. маја 2000. године “е-поверење иницијативу” са циљем да смањи неповерење потрошача у електронску трговину,а део ове иницијативе било је и стварање e-Trustmark шеме.