Љајић: Ове године пун ефекат акције поделе ваучера

Захваљујући и акцији поделе ваучера, Србија је протекле године имала више од милион страних и више од 1,2 милиона домаћих туриста, а ове године очекује се подела 46.000 ваучера и пуни ефекат те акције, изјавио је министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић.

„Подела ваучера наставља се и ове године, сутра ћемо објавити списак угоститељских објеката који су заинтересовани да се акцији придруже, до сада је 229 угоститељских објеката и хотела пријављено за коришћење ваучера, с тим што ће тај списак бити отворен целе године“, рекао је Љајић на РТС-у.

Како је навео, за три ипо месеца 2015, подељено је 14.000 ваучера, који су остварили 118.000 ноћења, односно 8,3 ноћења по кориснику ваучера.

Љајић ове године очекује поделу око 46.000 ваучера, а наглашава да по први пут после седам година, сада постоји раст броја домаћих туриста, а министар очекује да се тај тренд настави и каже да такође постоји раст броја иностраних туриста од око 11 одсто.

„Више од милион страних туриста, више од 1,2 милиона домаћих и ја се надам да ће ово бити више него успешна туристичка година, захваљујући добрим делом и акцији поделе ваучера, коју су сви исмевали на почетку. Ја верујем да ће она тек ове године дати свој пуни ефекат“, рекао је Љајић.

Говорећи о дигитализацији, Љајић је истакао да је до сада покривено 97,8 одсто Србије, а да се по међународним стандардима друштво сматра дигитализованим, када је покривено 95 одсто становништва дигиталним сигналом.

„Ми смо покрили неких 2,8 одсто више од тога и настављамо са преосталих 2,2 одсто, иако је немогуће да баш свака кућа буде покривена дигиталним сигналом. Наш циљ јесте да покријемо што је могуће више и чак после завршетка процеса дигитализације, поставили смо додатних 16 дигиталних емисионих станица“, рекао је Љајић.

Додао је да је последња дигитална емисиона станица постављена пре Нове године на Голији, која ће покривати 30.000 становника Пештерске висоравни, који ће моћи да примају дигитални сигнал.

„Дигитализација је с једне стране била одлична инвестиција за Србију, јер смо зарадили више од 100 милиона евра, а с друге стране, грађани ће имати бољу слику, звук и могу да прате просечно 15 канала потпуно бесплатно“, рекао је Љајић.