Нови Правилник о евиденцији промета објављен је у „Службеном гласнику Републике Србије” број 99/2015, а примењује се од 1. јануара 2016. године.
Овим правилником уређује се садржина, облик, начин вођења и место чувања евиденције промета робе.
Евиденција промета робе обухвата податке о набавци, продаји и продајној цени робе (у даљем тексту: Евиденција промета).
Евиденцију промета чине: Књига евиденције промета, Пријемни лист комисионе робе, Евиденција продате, исплаћене и враћене комисионе робе, Дневни извештај о пријему робе на комисиону продају од комитената физичких лица, Дневни извештај исплаћене и враћене робе комитентима-физичким лицима, Дневни пумпни извештај.
Евиденцију промета воде правна лица и предузетници (у даљем тексту: трговац) који обављају:
1) трговину на мало;
2) трговину на велико, а пословне књиге не воде по принципу двојног књиговодства;
3) комисионе услуге;
4) откуп пољопривредних производа и домаћих животиња на откупном месту.
Новим Правилником укида се обавеза трговаца на велико да воде евиденцију промета, уколико пословне књиге воде по принципу двојног књиговодства..
Брише се колона 6. која се односила на уплате на рачун на основу промета робе.
Укида се КЕПУ књига као обавеза евиденције за услуге, не мисли се и на комисионе услуге, односно за комисионе услуге остаје обавеза евиденције промета.
Уводи се могућност вођења књига евиденције у електронском облику.
Исправа која прати робу и на основу које се води евиденција је у оригиналу или копији, односно у писаном или електронском облику.
Евидентирање продајних подстицаја код којих трговац не зна унапред врсту и количину робе за коју ће потрошачи искористити продајни подстицај („трећи артикал за 1 динар“, „доносиоцу летка попуст 20%“ и сл) може се вршити и наредног дана за претходни дан.
Нови Правилник о евиденцији промета можете наћи на сајту Министарства: mtt.gov.rs/dokumenti/#подзаконски-акти.