Закон о заштити потрошача, Закон о електронским комуникацијама и Закон о поштанским услугама пред Скупштином Србије

Потпредседник Владе Србије и министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић представио је данас на ванредном заседању Скупштина Србије Предлог закона о заштити потрошача, Предлог закона о изменама и допунама Закона о електронским комуникацијама и Предлог закона о изменама и допунама Закона о поштанским услугама.

Образлажући нови Закон о заштити потрошача у Скупштини Србије, Љајић је поручио да ће тај закон дати довољно механизама и инструмената да заштиту права потрошача, како би она била ефикаснија и делотворнија.

„Потрошачи који имају примедбу на купљену робу, по новом Закону ће шест месеци након куповине моћи да траже повраћај новца, замену или поправку. Повраћај новца мора бити обављен у року од 30 дана“, рекао је Љајић и додао да ће рок за одговор потрошачима на рекламацију биће скраћен са 15 на осам дана.

Љајић је рекао и да ће купац, новим законом, имати могућност да се , када је реч о куповини на даљину, без образложења предомисли у року од 14 дана.

Министар је најавио да ће бити укинуте судске таксе за потрошачке спорове мање од 500.000 динара, како би се потрошачи подстакли да се изборе за своја права и судским путем, што до сада није био случај јер су судске таксе биле скупе.

Ово је целовит пакет за који верујем да ће закон учинити ефикаснијом и делотворнијом, рекао је Љајић, који је образложио и разлоге за измену закона о електронским комуникацијама и поштанским услугама.

Предлогом измена закона о електронским комуникацијама предвиђено је спајање Републичке агенције за електронске комуникације (РАТЕЛ) и Републичке агенције за поштанске услуге (РАПУС), рекао је Љајић.

Други разлог за измене Закона о електронским комуникацијама је што је Уставни суд утврдио да су поједине одредбе тог закона неуставне зато што се ради о повреди права на тајност комуницирања корисника електронских комуникација, рекао је Љајић.